5 odporúčaní na výstavy, ktoré sa oplatí vidieť túto jar
5 odporúčaní na výstavy, ktoré sa oplatí vidieť túto jar

Situácia v kultúre nie je vôbec ružová, no napriek tomu sa u nás stále dejú skvelé veci – prinášame tipy na aktuálne výstavy naprieč Slovenskom, ktoré rozhodne stoja za návštevu. V Bratislave sa zoznámite s významnou slovenskou aktivistkou a spisovateľkou Hanou, v Trnave sa prenesiete do Japonska, zašpiníte si topánky a zoznámite sa s pražskou výtvarnou scénou a v Košiciach na vás čaká rozsiahla tvorba známeho košického umeleckého dua.
Situácia v kultúre nie je vôbec ružová, no napriek tomu sa u nás stále dejú skvelé veci – prinášame tipy na aktuálne výstavy naprieč Slovenskom, ktoré rozhodne stoja za návštevu. V Bratislave sa zoznámite s významnou slovenskou aktivistkou a spisovateľkou Hanou, v Trnave sa prenesiete do Japonska, zašpiníte si topánky a zoznámite sa s pražskou výtvarnou scénou a v Košiciach na vás čaká rozsiahla tvorba známeho košického umeleckého dua.

Autorka: Dominika Bolgáčová
Bratislava
Bratislava
Hana
Múzem mesta Bratislava, Apponyiho palác
22. 11. 2024 – 31. 8. 2025
Výstava s názvom HANA v Múzeu mesta Bratislava predstavuje životný príbeh Hany Gregorovej – spisovateľky, intelektuálky, feministky, organizátorky kultúrneho života, čechoslovakistky, novinárky, publicistky, funkcionárky, a v neposlednom rade aj matky a manželky Jozefa Gregora Tajovského.
Pri výstave ma hneď oslovila jej vizuálna identita a komunikácia na sociálnych sieťach, čo osobne považujem za kľúčovú úlohu moderných vzdelávacích inštitúcií. Dôkazom je aj bohatý sprievodný program na mieru šitý k téme výstavy či merch BABA FEMINA.
Na výstave môžete vidieť súkromné exponáty Hany Gregorovej, ako sú fotografie rodiny či predmety, ktoré dennodenne používala. Expozícia je vystavaná ako kombinácia interaktívnych a štandardných výstavných riešení, čím zároveň odkazuje na spôsob života Tajovských v Bratislave, ktorý – ako píše riaditeľka múzea – bol „dôležitým podnetom k formovaniu modernej identity nášho hlavného mesta”.
Svieže PR a kvalitný obsah výstavy – takto by mohlo vyzerať čo najviac expozícií v našich inštitúciách, no na to by, samozrejme, potrebovali viac uznania a podpory, najmä zo strany štátu.
Hana
Múzem mesta Bratislava, Apponyiho palác
22. 11. 2024 – 31. 8. 2025
Výstava s názvom HANA v Múzeu mesta Bratislava predstavuje životný príbeh Hany Gregorovej – spisovateľky, intelektuálky, feministky, organizátorky kultúrneho života, čechoslovakistky, novinárky, publicistky, funkcionárky, a v neposlednom rade aj matky a manželky Jozefa Gregora Tajovského.
Pri výstave ma hneď oslovila jej vizuálna identita a komunikácia na sociálnych sieťach, čo osobne považujem za kľúčovú úlohu moderných vzdelávacích inštitúcií. Dôkazom je aj bohatý sprievodný program na mieru šitý k téme výstavy či merch BABA FEMINA.
Na výstave môžete vidieť súkromné exponáty Hany Gregorovej, ako sú fotografie rodiny či predmety, ktoré dennodenne používala. Expozícia je vystavaná ako kombinácia interaktívnych a štandardných výstavných riešení, čím zároveň odkazuje na spôsob života Tajovských v Bratislave, ktorý – ako píše riaditeľka múzea – bol „dôležitým podnetom k formovaniu modernej identity nášho hlavného mesta”.
Svieže PR a kvalitný obsah výstavy – takto by mohlo vyzerať čo najviac expozícií v našich inštitúciách, no na to by, samozrejme, potrebovali viac uznania a podpory, najmä zo strany štátu.

Autorka: Lujza Stopková
Trnava
Trnava
9 000 km: Japonské inšpirácie v slovenskom umení
Galéria Jána Koniarka, Koppelova vila
31. 1. 2025 – 10. 4. 2025
Vizuálne príťažlivá výstava rozpráva príbeh japonských inšpirácií v slovenskom umení. Kurátorský výber predstavuje široké spektrum slovenských autorov a autoriek, ktorí*é sa od druhej polovice 20. storočia nechali inšpirovať kultúrnymi vzormi pochádzajúcimi z krajiny vzdialenej 9 000 kilometrov od Bratislavy. Harmóniu krajiny vychádzajúceho slnka tu zažijete viacerými zmyslami a pohľadmi 16 slovenských autorov a autoriek.
Výstava otvára dôležitú tému konfrontácie dvoch na míle vzdialených kultúr. Ocitajú sa tu vedľa seba diela slovenských autorov a autoriek a diela japonského pôvodu, vďaka čomu môžete pozorovať, či sa slovenskému autorstvu darilo uchopiť mystickosť japonskej kultúry alebo naopak dochádzalo k jej vyprázdňovaniu. Pred návštevou výstavy si odporúčam položiť otázku: Ako si predstavujem japonskú kultúru? Výstava vašu predstavu rozhodne nabúra a nenechá bez vysvetlenia.
9 000 km: Japonské inšpirácie v slovenskom umení
Galéria Jána Koniarka, Koppelova vila
31. 1. 2025 – 10. 4. 2025
Vizuálne príťažlivá výstava rozpráva príbeh japonských inšpirácií v slovenskom umení. Kurátorský výber predstavuje široké spektrum slovenských autorov a autoriek, ktorí*é sa od druhej polovice 20. storočia nechali inšpirovať kultúrnymi vzormi pochádzajúcimi z krajiny vzdialenej 9 000 kilometrov od Bratislavy. Harmóniu krajiny vychádzajúceho slnka tu zažijete viacerými zmyslami a pohľadmi 16 slovenských autorov a autoriek.
Výstava otvára dôležitú tému konfrontácie dvoch na míle vzdialených kultúr. Ocitajú sa tu vedľa seba diela slovenských autorov a autoriek a diela japonského pôvodu, vďaka čomu môžete pozorovať, či sa slovenskému autorstvu darilo uchopiť mystickosť japonskej kultúry alebo naopak dochádzalo k jej vyprázdňovaniu. Pred návštevou výstavy si odporúčam položiť otázku: Ako si predstavujem japonskú kultúru? Výstava vašu predstavu rozhodne nabúra a nenechá bez vysvetlenia.

Zdroj: GJK
Restless Dislocations & Samousnu
Galéria Jána Koniarka v Trnave, Synagóga
13. 2. 2025 – 11. 5. 2025
Priestor pôvabnej synagógy, ktorý je dlhodobo jednou zo zásadných výstavných priestorov súčasného umenia na Slovensku, sa tentokrát radikálne transformoval. Spodný halový priestor si podmaňujú site specific inštalácie Radovana Čerevku a Adriana Kissa. Veľkorozmerná inštalácia rozoberá princíp rozkladu spoločnosti a profánne skúsenosti s históriou 20. storočia v regióne východnej Európy.
Priestor v druhom podlaží a vežiach trnavskej synagógy patrí aktuálnym menám pražskej výtvarnej a teoretickej scény. Kurátorstvo zastrešuje Ján Gajdúšek z pražskej Meetfactory.
Výstava v trnavskej synagóge, v ktorej Nik Timková a Jakub Hošek prostrestredníctvom symbolu rúk „sústavne narúšajú konvenčné predstavy o inštitucionálnej prevádzke a inšpirujú sa nezávislými formami produkcie ukotvenými v DIY prístupu a subkultúrnej estetike”. Tieto stiesnené podkrovné priestory vo vežiach synagógy im z môjho pohľadu sadli perfektne.
Restless Dislocations & Samousnu
Galéria Jána Koniarka v Trnave, Synagóga
13. 2. 2025 – 11. 5. 2025
Priestor pôvabnej synagógy, ktorý je dlhodobo jednou zo zásadných výstavných priestorov súčasného umenia na Slovensku, sa tentokrát radikálne transformoval. Spodný halový priestor si podmaňujú site specific inštalácie Radovana Čerevku a Adriana Kissa. Veľkorozmerná inštalácia rozoberá princíp rozkladu spoločnosti a profánne skúsenosti s históriou 20. storočia v regióne východnej Európy.
Priestor v druhom podlaží a vežiach trnavskej synagógy patrí aktuálnym menám pražskej výtvarnej a teoretickej scény. Kurátorstvo zastrešuje Ján Gajdúšek z pražskej Meetfactory.
Výstava v trnavskej synagóge, v ktorej Nik Timková a Jakub Hošek prostrestredníctvom symbolu rúk „sústavne narúšajú konvenčné predstavy o inštitucionálnej prevádzke a inšpirujú sa nezávislými formami produkcie ukotvenými v DIY prístupu a subkultúrnej estetike”. Tieto stiesnené podkrovné priestory vo vežiach synagógy im z môjho pohľadu sadli perfektne.

Zdroj: Červenka&Kiss
KOLEKTÍVNA ŠPINA
Galéria Výklad
23. 2. 2025 – 13. 4. 2025
Priamo zo synagógy odporúčam cestu rovno ku galérii Výklad. Výstava Gréty Márie Srnovej totiž esteticky aj tematicky (možno aj zámerne) nadväzuje na invazívnu výstavu v synagóge, kde si určite zašpiníte minimálne vaše topánky.
Práve špina je ústredným motívom skromného galerijného priestoru, ktorý môžete ako divák pozorovať z ulice za sklom bývalého obchodného výkladu. Autorka nabáda k tomu, aby sme sa zamysleli nad špinou, ktorá nás fyzicky obklopuje, a napokon sa zmocňuje spoločnosti ako takej: „Špina, ktorú zdieľame, je svedectvom našej spoločnej zraniteľnosti.”
Priala by som si, aby si tieto slová kurátorky Lucie Gregorovej-Stach, ktorá je zároveň jednou z vyhodených kurátoriek Slovenskej národnej galérie, uvedomovali aj naši vládni predstavitelia a predstaviteľky, pretože ich špina spôsobuje obrovské škody v slovenskej kultúre.
KOLEKTÍVNA ŠPINA
Galéria Výklad
23. 2. 2025 – 13. 4. 2025
Priamo zo synagógy odporúčam cestu rovno ku galérii Výklad. Výstava Gréty Márie Srnovej totiž esteticky aj tematicky (možno aj zámerne) nadväzuje na invazívnu výstavu v synagóge, kde si určite zašpiníte minimálne vaše topánky.
Práve špina je ústredným motívom skromného galerijného priestoru, ktorý môžete ako divák pozorovať z ulice za sklom bývalého obchodného výkladu. Autorka nabáda k tomu, aby sme sa zamysleli nad špinou, ktorá nás fyzicky obklopuje, a napokon sa zmocňuje spoločnosti ako takej: „Špina, ktorú zdieľame, je svedectvom našej spoločnej zraniteľnosti.”
Priala by som si, aby si tieto slová kurátorky Lucie Gregorovej-Stach, ktorá je zároveň jednou z vyhodených kurátoriek Slovenskej národnej galérie, uvedomovali aj naši vládni predstavitelia a predstaviteľky, pretože ich špina spôsobuje obrovské škody v slovenskej kultúre.

Autor: Peter Lančarič
Košice
Košice
Elixír
Východoslovenská galéria
14. 2. 2025 – 8. 6. 2025
Ak budete v Košiciach, rozhodne odporúčam navśtíviť aktuálnu výstavu Elixír vo Východoslovenskej galérii. Známe slovenské výtvarné duo Demjanovič a Mitríková tu prvýkrát uvidíme vo svojej rozsiahlosti. Ocenila som tematické rozdelenie jednotlivých miestností galérie a ich hravé názvy ako Muchotrávková pohrebná sieň či Kabinet zvierat a fantastických bytostí – tie nás motivujú objavovať prvú komplexnú výstavu venovanú dielu umeleckého dua Dávida Demjanoviča a Jarmily Mitríkovej.
V rámci výstavy sú zahrnuté všetky techniky ich tvorby – kolorovaná i nekolorovaná pyrografia, keramika, umelecké experimenty, ale aj pracovné skice či inšpiračné zdroje vo forme najrôznejších výstrižkov a kníh. Máte teda jedinečnú možnosť nahliadnuť do ich tvorby v celej jej rozmanitosti či dokonca vstúpiť do ich ateliéru!
Elixír
Východoslovenská galéria
14. 2. 2025 – 8. 6. 2025
Ak budete v Košiciach, rozhodne odporúčam navśtíviť aktuálnu výstavu Elixír vo Východoslovenskej galérii. Známe slovenské výtvarné duo Demjanovič a Mitríková tu prvýkrát uvidíme vo svojej rozsiahlosti. Ocenila som tematické rozdelenie jednotlivých miestností galérie a ich hravé názvy ako Muchotrávková pohrebná sieň či Kabinet zvierat a fantastických bytostí – tie nás motivujú objavovať prvú komplexnú výstavu venovanú dielu umeleckého dua Dávida Demjanoviča a Jarmily Mitríkovej.
V rámci výstavy sú zahrnuté všetky techniky ich tvorby – kolorovaná i nekolorovaná pyrografia, keramika, umelecké experimenty, ale aj pracovné skice či inšpiračné zdroje vo forme najrôznejších výstrižkov a kníh. Máte teda jedinečnú možnosť nahliadnuť do ich tvorby v celej jej rozmanitosti či dokonca vstúpiť do ich ateliéru!

Autorka: Soňa Mikulášová
Autorka: Dominika Bolgáčová
Bratislava
Bratislava
Hana
Múzem mesta Bratislava, Apponyiho palác
22. 11. 2024 – 31. 8. 2025
Výstava s názvom HANA v Múzeu mesta Bratislava predstavuje životný príbeh Hany Gregorovej – spisovateľky, intelektuálky, feministky, organizátorky kultúrneho života, čechoslovakistky, novinárky, publicistky, funkcionárky, a v neposlednom rade aj matky a manželky Jozefa Gregora Tajovského.
Pri výstave ma hneď oslovila jej vizuálna identita a komunikácia na sociálnych sieťach, čo osobne považujem za kľúčovú úlohu moderných vzdelávacích inštitúcií. Dôkazom je aj bohatý sprievodný program na mieru šitý k téme výstavy či merch BABA FEMINA.
Na výstave môžete vidieť súkromné exponáty Hany Gregorovej, ako sú fotografie rodiny či predmety, ktoré dennodenne používala. Expozícia je vystavaná ako kombinácia interaktívnych a štandardných výstavných riešení, čím zároveň odkazuje na spôsob života Tajovských v Bratislave, ktorý – ako píše riaditeľka múzea – bol „dôležitým podnetom k formovaniu modernej identity nášho hlavného mesta”.
Svieže PR a kvalitný obsah výstavy – takto by mohlo vyzerať čo najviac expozícií v našich inštitúciách, no na to by, samozrejme, potrebovali viac uznania a podpory, najmä zo strany štátu.
Hana
Múzem mesta Bratislava, Apponyiho palác
22. 11. 2024 – 31. 8. 2025
Výstava s názvom HANA v Múzeu mesta Bratislava predstavuje životný príbeh Hany Gregorovej – spisovateľky, intelektuálky, feministky, organizátorky kultúrneho života, čechoslovakistky, novinárky, publicistky, funkcionárky, a v neposlednom rade aj matky a manželky Jozefa Gregora Tajovského.
Pri výstave ma hneď oslovila jej vizuálna identita a komunikácia na sociálnych sieťach, čo osobne považujem za kľúčovú úlohu moderných vzdelávacích inštitúcií. Dôkazom je aj bohatý sprievodný program na mieru šitý k téme výstavy či merch BABA FEMINA.
Na výstave môžete vidieť súkromné exponáty Hany Gregorovej, ako sú fotografie rodiny či predmety, ktoré dennodenne používala. Expozícia je vystavaná ako kombinácia interaktívnych a štandardných výstavných riešení, čím zároveň odkazuje na spôsob života Tajovských v Bratislave, ktorý – ako píše riaditeľka múzea – bol „dôležitým podnetom k formovaniu modernej identity nášho hlavného mesta”.
Svieže PR a kvalitný obsah výstavy – takto by mohlo vyzerať čo najviac expozícií v našich inštitúciách, no na to by, samozrejme, potrebovali viac uznania a podpory, najmä zo strany štátu.

Autorka: Lujza Stopková
Trnava
Trnava
9 000 km: Japonské inšpirácie v slovenskom umení
Galéria Jána Koniarka, Koppelova vila
31. 1. 2025 – 10. 4. 2025
Vizuálne príťažlivá výstava rozpráva príbeh japonských inšpirácií v slovenskom umení. Kurátorský výber predstavuje široké spektrum slovenských autorov a autoriek, ktorí*é sa od druhej polovice 20. storočia nechali inšpirovať kultúrnymi vzormi pochádzajúcimi z krajiny vzdialenej 9 000 kilometrov od Bratislavy. Harmóniu krajiny vychádzajúceho slnka tu zažijete viacerými zmyslami a pohľadmi 16 slovenských autorov a autoriek.
Výstava otvára dôležitú tému konfrontácie dvoch na míle vzdialených kultúr. Ocitajú sa tu vedľa seba diela slovenských autorov a autoriek a diela japonského pôvodu, vďaka čomu môžete pozorovať, či sa slovenskému autorstvu darilo uchopiť mystickosť japonskej kultúry alebo naopak dochádzalo k jej vyprázdňovaniu. Pred návštevou výstavy si odporúčam položiť otázku: Ako si predstavujem japonskú kultúru? Výstava vašu predstavu rozhodne nabúra a nenechá bez vysvetlenia.
9 000 km: Japonské inšpirácie v slovenskom umení
Galéria Jána Koniarka, Koppelova vila
31. 1. 2025 – 10. 4. 2025
Vizuálne príťažlivá výstava rozpráva príbeh japonských inšpirácií v slovenskom umení. Kurátorský výber predstavuje široké spektrum slovenských autorov a autoriek, ktorí*é sa od druhej polovice 20. storočia nechali inšpirovať kultúrnymi vzormi pochádzajúcimi z krajiny vzdialenej 9 000 kilometrov od Bratislavy. Harmóniu krajiny vychádzajúceho slnka tu zažijete viacerými zmyslami a pohľadmi 16 slovenských autorov a autoriek.
Výstava otvára dôležitú tému konfrontácie dvoch na míle vzdialených kultúr. Ocitajú sa tu vedľa seba diela slovenských autorov a autoriek a diela japonského pôvodu, vďaka čomu môžete pozorovať, či sa slovenskému autorstvu darilo uchopiť mystickosť japonskej kultúry alebo naopak dochádzalo k jej vyprázdňovaniu. Pred návštevou výstavy si odporúčam položiť otázku: Ako si predstavujem japonskú kultúru? Výstava vašu predstavu rozhodne nabúra a nenechá bez vysvetlenia.

Zdroj: GJK
Restless Dislocations & Samousnu
Galéria Jána Koniarka v Trnave, Synagóga
13. 2. 2025 – 11. 5. 2025
Priestor pôvabnej synagógy, ktorý je dlhodobo jednou zo zásadných výstavných priestorov súčasného umenia na Slovensku, sa tentokrát radikálne transformoval. Spodný halový priestor si podmaňujú site specific inštalácie Radovana Čerevku a Adriana Kissa. Veľkorozmerná inštalácia rozoberá princíp rozkladu spoločnosti a profánne skúsenosti s históriou 20. storočia v regióne východnej Európy.
Priestor v druhom podlaží a vežiach trnavskej synagógy patrí aktuálnym menám pražskej výtvarnej a teoretickej scény. Kurátorstvo zastrešuje Ján Gajdúšek z pražskej Meetfactory.
Výstava v trnavskej synagóge, v ktorej Nik Timková a Jakub Hošek prostrestredníctvom symbolu rúk „sústavne narúšajú konvenčné predstavy o inštitucionálnej prevádzke a inšpirujú sa nezávislými formami produkcie ukotvenými v DIY prístupu a subkultúrnej estetike”. Tieto stiesnené podkrovné priestory vo vežiach synagógy im z môjho pohľadu sadli perfektne.
Restless Dislocations & Samousnu
Galéria Jána Koniarka v Trnave, Synagóga
13. 2. 2025 – 11. 5. 2025
Priestor pôvabnej synagógy, ktorý je dlhodobo jednou zo zásadných výstavných priestorov súčasného umenia na Slovensku, sa tentokrát radikálne transformoval. Spodný halový priestor si podmaňujú site specific inštalácie Radovana Čerevku a Adriana Kissa. Veľkorozmerná inštalácia rozoberá princíp rozkladu spoločnosti a profánne skúsenosti s históriou 20. storočia v regióne východnej Európy.
Priestor v druhom podlaží a vežiach trnavskej synagógy patrí aktuálnym menám pražskej výtvarnej a teoretickej scény. Kurátorstvo zastrešuje Ján Gajdúšek z pražskej Meetfactory.
Výstava v trnavskej synagóge, v ktorej Nik Timková a Jakub Hošek prostrestredníctvom symbolu rúk „sústavne narúšajú konvenčné predstavy o inštitucionálnej prevádzke a inšpirujú sa nezávislými formami produkcie ukotvenými v DIY prístupu a subkultúrnej estetike”. Tieto stiesnené podkrovné priestory vo vežiach synagógy im z môjho pohľadu sadli perfektne.

Zdroj: Červenka&Kiss
KOLEKTÍVNA ŠPINA
Galéria Výklad
23. 2. 2025 – 13. 4. 2025
Priamo zo synagógy odporúčam cestu rovno ku galérii Výklad. Výstava Gréty Márie Srnovej totiž esteticky aj tematicky (možno aj zámerne) nadväzuje na invazívnu výstavu v synagóge, kde si určite zašpiníte minimálne vaše topánky.
Práve špina je ústredným motívom skromného galerijného priestoru, ktorý môžete ako divák pozorovať z ulice za sklom bývalého obchodného výkladu. Autorka nabáda k tomu, aby sme sa zamysleli nad špinou, ktorá nás fyzicky obklopuje, a napokon sa zmocňuje spoločnosti ako takej: „Špina, ktorú zdieľame, je svedectvom našej spoločnej zraniteľnosti.”
Priala by som si, aby si tieto slová kurátorky Lucie Gregorovej-Stach, ktorá je zároveň jednou z vyhodených kurátoriek Slovenskej národnej galérie, uvedomovali aj naši vládni predstavitelia a predstaviteľky, pretože ich špina spôsobuje obrovské škody v slovenskej kultúre.
KOLEKTÍVNA ŠPINA
Galéria Výklad
23. 2. 2025 – 13. 4. 2025
Priamo zo synagógy odporúčam cestu rovno ku galérii Výklad. Výstava Gréty Márie Srnovej totiž esteticky aj tematicky (možno aj zámerne) nadväzuje na invazívnu výstavu v synagóge, kde si určite zašpiníte minimálne vaše topánky.
Práve špina je ústredným motívom skromného galerijného priestoru, ktorý môžete ako divák pozorovať z ulice za sklom bývalého obchodného výkladu. Autorka nabáda k tomu, aby sme sa zamysleli nad špinou, ktorá nás fyzicky obklopuje, a napokon sa zmocňuje spoločnosti ako takej: „Špina, ktorú zdieľame, je svedectvom našej spoločnej zraniteľnosti.”
Priala by som si, aby si tieto slová kurátorky Lucie Gregorovej-Stach, ktorá je zároveň jednou z vyhodených kurátoriek Slovenskej národnej galérie, uvedomovali aj naši vládni predstavitelia a predstaviteľky, pretože ich špina spôsobuje obrovské škody v slovenskej kultúre.

Autor: Peter Lančarič
Košice
Košice
Elixír
Východoslovenská galéria
14. 2. 2025 – 8. 6. 2025
Ak budete v Košiciach, rozhodne odporúčam navśtíviť aktuálnu výstavu Elixír vo Východoslovenskej galérii. Známe slovenské výtvarné duo Demjanovič a Mitríková tu prvýkrát uvidíme vo svojej rozsiahlosti. Ocenila som tematické rozdelenie jednotlivých miestností galérie a ich hravé názvy ako Muchotrávková pohrebná sieň či Kabinet zvierat a fantastických bytostí – tie nás motivujú objavovať prvú komplexnú výstavu venovanú dielu umeleckého dua Dávida Demjanoviča a Jarmily Mitríkovej.
V rámci výstavy sú zahrnuté všetky techniky ich tvorby – kolorovaná i nekolorovaná pyrografia, keramika, umelecké experimenty, ale aj pracovné skice či inšpiračné zdroje vo forme najrôznejších výstrižkov a kníh. Máte teda jedinečnú možnosť nahliadnuť do ich tvorby v celej jej rozmanitosti či dokonca vstúpiť do ich ateliéru!
Elixír
Východoslovenská galéria
14. 2. 2025 – 8. 6. 2025
Ak budete v Košiciach, rozhodne odporúčam navśtíviť aktuálnu výstavu Elixír vo Východoslovenskej galérii. Známe slovenské výtvarné duo Demjanovič a Mitríková tu prvýkrát uvidíme vo svojej rozsiahlosti. Ocenila som tematické rozdelenie jednotlivých miestností galérie a ich hravé názvy ako Muchotrávková pohrebná sieň či Kabinet zvierat a fantastických bytostí – tie nás motivujú objavovať prvú komplexnú výstavu venovanú dielu umeleckého dua Dávida Demjanoviča a Jarmily Mitríkovej.
V rámci výstavy sú zahrnuté všetky techniky ich tvorby – kolorovaná i nekolorovaná pyrografia, keramika, umelecké experimenty, ale aj pracovné skice či inšpiračné zdroje vo forme najrôznejších výstrižkov a kníh. Máte teda jedinečnú možnosť nahliadnuť do ich tvorby v celej jej rozmanitosti či dokonca vstúpiť do ich ateliéru!

Autorka: Soňa Mikulášová